Pissed of och sjuk..

Här ligger jag i sängen snuvig och med ont i halsen, vilken härlig timing, eller inte eftersom det ska vara klassfest med lite annat folk också imorgon kväll och jag hade tänkt träna en massa denna helgen, men nejnej nu blir det till att bli frisk istället..

Tänkte jag skulle skriva av mig lite här idag om det som gör mig så sjukt förbannad just nu.
För några dagar sedan fick jag reda på att fritidsgården i vårt område, kärleken, ska stängas ner eftersom kommunen gör besparingar. Visserligen är inte jag där längre men när jag var yngre tyckte jag det var jätte mysigt att gå dit på eftermiddagarna och bara prata, spela biljard eller baka. Det är både socialt och bra att inte tonåringarna går hem direkt efter skolan och sätter sig framför datorn i 5 timmar. Jag undrar om komunen verkligen tänker långt när de gör dessa besparingar inom just fritidsområden. Tänk bara efter vad ungdomarna kommer att hänga nu, jo självklart vid affären istället på raster, eftermiddagar och framförallt kvällar. Många kommer säkerligen köpa godis i kiosken istället för att köpa en macka till frukost, detta kommer säkerligen att synas när man kollar tonåringarnas hälsa om ett år. Jag tror även att sabotage och dylikt kommer öka och att grupptrycket blir säkerligen tuffare när inte vuxna är runt omkring de på kvällarna. Detta och mycket mer tror jag kommer att kosta komunen stora summor och resurser. Det jag inte riktigt kan förstå är att de lägger så sjukt mycket pengar på ex. vår nya arena, som är uppe i 350 miljoner redan och inte ens klar, är det värt det? Vi har flera bra arenor redan, varför måste vi då bygga nytt bara för att kunna få ha ett EM eller två om 5 år.. Jag anser att de pengar som komunen lägger ut är på ganska onödiga saker, det hade kunnat användas på mycket mer användbara ställen, såsom fritidsgårdar, skolor och inom vården. Istället för att det tänker så långsiktigt med att få in pengar kanske de borde fokusera mera på de problem som redan finns och inte bara blunda för de.

Vartfall var jag på afro power dans igår(bilden), grymt kul, bor ni i halmstad eller någon annan "Friskis och svettis stad", rekomenderar jag detta varmt.. xoxo/ Lisa



Kommentarer
Postat av: robin h

oh visst var den mysig? >.<

Jag gillade den haha.

Skriv gärna en julkalender på det inlgäget, så vet jag vilken jag kan skriva om nästa gång! :>

Kram.

2009-09-04 @ 14:03:08
URL: http://matildasoet.blogg.se/
Postat av: A.F

ahha tack! D; men blev inte så lungt ;)

2009-09-04 @ 19:51:33
URL: http://agf.blogg.se/
Postat av: karinl

är det där beyonce?:)

2009-09-17 @ 12:29:11
URL: http://avantgardefashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0