Hemmagjord ansiktsmask.

För några veckor sedan gjorde jag den med första med yoghurt och honung, min hud blev mycket bättre och man blev väldigt len i ansiktet. Dem här är både lätt att göra och att applicera, dem verkar snabbt och man känner sig på en gång fräschare. Jag tycker verkligen ni ska testa dem och välja själva vilken som passar er hud.. Hoppas ni blir nöjda över resultatet  :)

Irriterad eller normal hy
1 msk honung+ 1 msk naturell yougurt
Blanda ingridienserna och massera noga in dem i huden. Ha masken i 20-30 minuter för bästa resultat. Skölj sedan av med vanligt vatten,  och wólla så har du skinande hy.

Torr eller åldrad hy
Då rekomenderar jag avokado som applicering. Eftersom avokadon består av omättat fett är det extra bra för torr hy.
Mosa avokadon och massera in den i huden och låt den verka i 20 minuter och skölj sedan med vanligt vatten.

Akne och finnig hy

Denna ansiktsmasken rengör din hy och innehåller c-vitamin och ger mer lyster åt din hud. Den motverkar finnar och andra orenheter i hyn.
1 klyfta citron+ 2 msk vinäger+ 1 dl vatten.
Blanda ihop ingridienserna applicera sedan på hyn och låt verka minst 20 minuter. Tvätta sedan av med ljummet vatten och känn dig fräsh på nolltid och visa upp ditt vackra ansikte!



Vilka skönhetstips har ni?

Kommentarer
Postat av: LinneaHilje

Bra tips! Något man skulle testa kanske! ;)

2009-06-29 @ 23:35:57
URL: http://linneahilje.blogg.se/
Postat av: Leonida

Hahaha, ah precis. Jag har aldrig tid att riktigt steka. Jag kör på fusk, solarium (A) haha! Och ja, väskan och allt där är såååååå snyggt. Klänningen är bara "to die for".



Åh vad bra tips. Jag ska pröva!! Mitt tips är; använd bra smink som är anpassat till din hy. Gjorde inte det innan och mina akne bara förvärrades.

2009-06-29 @ 23:46:40
URL: http://leoniida.blogg.se/
Postat av: ida henriksson

men usch va hemskt. Pratar ni nånting nu då? Mjo, visst borde jag låta honom bevisa det. Förut va han en sån som bara ville få folk i sängen, men det känns som att han har förändrats. Han säger att han verkligen älskar mig och att han verkligen vill ha mig som sin flickvän och att det alltid ska va han och jag. Vad ska jag göra tycker du? <3

2009-06-30 @ 11:18:15
URL: http://idahenriiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0